Zabiegi

Autyzm Aspergera


Project Description

Autyzm Aspergera

Mianem ZEPOŁU ASPERGERA określa się łagodniejsze przypadki spośród spektrum AUTYZMU dotycząca przede wszystkim zanurzeń funkcjonalnych. Podobnie jak wszystkie inne przypadki jako spektrum  jest to zaburzenie rozwoju o podłożu neurologicznym.Ze względu na niewielkie nasilenie zaburzeń ZESPÓŁ ASPERGERA rzadko bywa diagnozowany przed rozpoczęciem  nauki w szkole, gdzie najczęściej ujawniają się problemy dziecka związane z umiejętnościami  interpersonalnymi i życiem towarzyskim. W ZESPOLE ASPERGERA objawy pojawiają się od urodzenia i nasilają się  wieku dojrzewania. Najczęściej w wieku dojrzewania rozpoczyna się leczenie lekami antydepresyjnymi lu neuroleptykami przez cały okres trwania życia.

Objawy moga yć o różnym nasileniu od prawie niewidocznych dla osoby z tym zespołem i jej otoczenia, aż do  tak nasilonych iż uniemożliwiają normalne życie i pracę , oraz zmuszają do szukania specjalistycznej opieki .

Objawy AUTYZMU pojawiają się zwykle do 3 roku życia. Zdarza się jednak , że nieprawidłowości rozwoju mogą się ujawnić znacznie wcześniej- już w ciągu pierwszych kilku miesięcy życia dziecka  albo później około 4-5 roku życia . W przypadku późniejszych objawów choroby mówi się o AUTYZMIE ATYPOWYM . Często AUTYZM pojawia się nagle jako wyraźny regres z rozwoju np; dziecko mówiło,nagle przestaje mówić.

AUTYZM jest jednym z wielu złożonych zaburzeń neurorozwojowych spektrum autystyczny to grupa zaburzeń wpływających na zdolność komunikowania się , utrzymanie kontaktów społecznych i okazywanie emocji .

Pierwsze oznaki schorzenia u dzieci mogą dać o sobie znać nawet u 6 miesięcznych niemowląt. Jednak każde dziecko  jest inne, dlatego nie wszystkie objawy muszą wystąpić u dziecka , by zdiagnozować AUTYZM .

OBJAWY AUTYZMU-dziecka autystyczne

  • woli być samo
  • unika kontaktu wzrokowego
  • nie bawi się z innymi i nie jest twórcze w zabawie
  • woli ontakt z przedmiotami niż z ludzmi
  • nie reaguje na własne imię
  • jest impulsywne
  • wydaje się nadpobudliwe
  • ma ograniczoną minkę twarzy, jego twarz nie wyraża wielu emocji
  •  nie mówi wcale albo używa słów bez znaczenia
  • chodzi drobnym krokiem
  • jest spętane ruchowo
  • ma trudności w kontaktach z innymi ludzmi
  • nie porusza się spontanicznie
  • sprzeciwia sie  jakimkolwiek zmianom w rutynie
  • ma nadwrażliwość  na dotyk i dzwięk lub nie reaguje na ból
  • nie balansuje rękoma
  • dziwacznie się zachowuje-wsprawia przedmioty w ruch obrotowy, samo robi młynki,albo wprowadza się w jakiś inny jednostajny ruch stereotypie ruchowe- kiwanie, huśtanie, obracanie się w miejscu .

F
?

Kontakt w Sprawie zapisów na turnusy!

Anna Lewanda
607 302 322
603 644 304